Fényvetőtornyok és LED-es térvilágítás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
A Budapest Airportnál 2018-ban született a döntés egy új légiáru logisztikai központ megépítéséről. A 2019-re elkészült BUD Cargo City elnevezésű projekt magába foglal egy 20.000 m2-es árukezelő központot, új Cargo forgalmi előteret, (amely akár Boeing 747-8F típusú repülőgépek kezelésére is alkalmas) továbbá egy második speditőri épületet is.
Cégünk a HOFEKA Kft. a Cargo City épületeinek közvetlen szomszédságában lévő úgynevezett Cargo előtér térvilágítását készítette el, amely első ütemben 2 darab ICAO Code F kategóriájú, orr-rakodásra alkalmas állóhelyet biztosít.
Repülőtér révén, mind a világítási oszlopoknak, mind az alkalmazott fényvetőknek szigorú előírásoknak kellett eleget tenniük.
A Cargo előtér megfelelő megvilágításáról 4 darab általunk gyártott 30 méter magas és 3 darab 24 méter magas egyedi fényvetőtornyokon elhelyezett, speciális fényvetők gondoskodnak. A reptéren minden oszlopot kötelező jelleggel egyedi piros fehér festéssel készítettünk el, és szállítottunk le.
Mivel a területet tovább kívánják fejleszteni, fontos szempont volt, hogy a fényvetőtornyok lehetőséget adjanak arra, hogy a későbbi ütemeknél igény szerint újabb fényvetők elhelyezésére is alkalmasak legyenek.
A 30 méter magas oszlopokon egyenként 12 darab fényvető elhelyezésére van lehetőség két sorban, körkörös elhelyezéssel; a 24 méteresek pedig 6–6 darab fényvető felszerelésre alkalmasak függőleges elrendezésben, két oszlopban.
Az első ütemben 10 darab MAHA 200 W-os, 19 darab MAHA 400 W-os és 11 darab SUMA 400 W-os fényvető került felszerelésre az oszlopokra, amelyek egységesen 5000 Kelvin korrelált színhőmérsékletűek.
A fényvetők egyedisége az alumínium tükörben rejlik, amely biztosítja az aszimmetrikus fényeloszlást, ugyanis a reptereken kiemelten fontos elkerülni a zavaró, illetve a rontó káprázást a pilóták és a rakodó személyzet zavartalan munkavégzése végett.
Ez a tükörrendszer teszi különlegessé, és emeli ki a többi fényvető közül az általunk szállított MAHA és SUMA típusokat.
A BUD Cargo Citynél végzett munkánkat komoly tervezések előzték meg, tekintve, hogy a világításnak a nemzetközi ICAO követelményeknek kellett megfelelnie.
Büszkék vagyunk arra, hogy az általunk tervezett és kivitelezett világítási megoldás minden követelménynek maximálisan megfelelt, amit a helyszínen végzett ellenőrző mérések is igazoltak.